Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili kavramlar |
Balcı Erkan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001 |
2) |
Tıbbi doküman ve tıbbi dokümantasyonun tarihçesi |
Balcı Erkan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001 |
3) |
Tıbbi dokümanların temel özellikleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
4) |
Tıbbi kayıtların kapsamı |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
5) |
Tıbbi kayıtların önemi |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
6) |
Ara sınav |
yok |
7) |
Tıbbi kayıtların kullanımı ve başlıca kullanıcıları |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
8) |
Tıbbi kayıtların oluşturulması, düzenlenmesi, saklanması ve hizmete sunulması |
Balcı Erkan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001
|
9) |
Hasta dosyalarının numaralanması ve sıralanması |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
10) |
Hasta dosyaları arşivlerinde kullanılan indeksler |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
11) |
Hasta dosyaları arşivi, organizasyon modelleri ve mimari özellikleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
12) |
Hasta dosyaları arşivi, organizasyon modelleri ve mimari özellikleri |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
13) |
Hasta dosyaları arşivinin bölümleri ve fonksiyonları |
Artukoğlu, M. Adil, Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon; Türk Sağlık Eğitim Vakfı, 2002
Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Ankara, 2002 |
14) |
Arşiv komitesi |
Balcı Erkan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001 |
14) |
Arşiv komitesi |
Balcı Erkan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Tıbbi Arşivler, Dokuz Eylül Üniversitesi, 2001 |
15) |
Final sınavı için hazırlık |
yok |
16) |
final sınavı |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|