Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlık ve Hastalık |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber. |
2) |
Bağışıklık Sistemi ve Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
3) |
Sağlıklı Hastane Ortamı |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
4) |
Sindirim Sistemi ve Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
5) |
Solunum Sistemi Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
6) |
Solunum Sistemi Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
7) |
Kardiyovasküler Sistem Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
Sinir sistemi ve Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
10) |
Endokrin Sistem ve Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
11) |
Üriner Sistem ve Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
12) |
Kan Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
13) |
Cilt Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
14) |
Kulak Burun Boğaz ve Göz Hastalıkları |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
15) |
Genel Tekrar |
ders materyalleri
Pamak Bulut, S., & Hut, A. (Eds.). (2019). Sağlık bilimlerinde cerrahi hastalıklar bilgisi I-II.
(2024). Kadın hastalıkları ve doğum bilgisi.
Taşçı, A. İ. (Ed.). (2019). Semptomlar ve klinik durumlar.
Görak, G., Çınar.Görak, N., & Görak, G. (2018). Çocukta fiziksel sağlığı değerlendirme: Hemşire ve ebeler için rehber.
|
16) |
Final Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|