Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı; transpoze ve amacı, manuel olarak pupilla mesafesi ve montaj yüksekliği ölçümü, gözlük çerçevelerinde geometrik merkez ve şablon kavramı, gözün görme ekseni, pantoskopik açının etkisi ve gerekliliği, optik merkezin yatay ve dikey desantrasyonu, sferik camların diyoptrik güçleri, bifokal camın fokometrede ölçümü ve uygun çerçeve seçimi, konveks ve konkav camlarda verteks mesafesinin etkili güç ile ilişkisi, istenmeyen ve istenen prizmatik etki kavramı, az görüş ve az görenlere yapılan optik ve optik olmayan yardımlar, VPL prizmatik camların fokometrede ölçümü ile ilgili bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Transpoze ve amacı, ölçüm teknikleri ve montaj, teleskopik gözlükler ve kullanım prensipleri, cam, çerçeve, lens ve makine-malzeme temini konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Teorik: Konveks ve Konkav Camlarda Verteks Mesafenin Etkili Güçle İlişkisi
Laboratuvar: Otomatik kesici makinesinin işlevlerinin öğretilmesi ve istenen reçete ölçülerine göre kemik çerçeve montajı |
OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler/Türk oftalmoloji Derneği Eğitim Yayınları No:12
Temel Optisyenlik / Dr. Erdoğan Özdemir-Dr. Onur Yarar
VE Öğr. Gör. Ders Sunumu |
2) |
Teorik: Silindirik Camlarda Verteks Mesafenin Etkili Güçle İlişkisi
Laboratuvar: Otomatik kesici ile istenen reçete ölçülerine göre kemik çerçeve montajı |
OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler/Türk oftalmoloji Derneği Eğitim Yayınları No:12
Temel Optisyenlik / Dr. Erdoğan Özdemir-Dr. Onur Yarar
VE Öğr. Gör. Ders Sunumu |
3) |
Teorik: Güneş Camlarında Avrupa, Amerika ve Türk Standartları
Laboratuvar: İstenen reçete ölçülerine göre otomatik kesici ile metal çerçeve montajı |
OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ
Temel Optisyenlik / Dr. Erdoğan Özdemir, Dr. Onur Yarar
ve
Öğr. Görevlisi ders notları |
4) |
Teorik: Ultraviyole Işınların Sınıflandırılması ve Koruyucu Güneş Camları Kategorileri
Laboratuvar: İstenen reçete ölçülerine göre otomatik kesici kullanılarak metal çerçeve montajı
|
OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ
Cam Malzemelerinin Optisyenlikte Uygulamaları/ Nihan Özkan Aytekin, Fatma Tuğçe Şenberler Dumanlı
ve
Öğr. Gör. Ders Notları |
5) |
Teorik: Optisyenlikte satış ve satış teknikleri
Labotatuvar: İstenen reçete ölçülerine göre otomatik kesici ve nilör kanal açma makinesi kullanılarak nilör çerçeve montajı yapılması
|
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri
Optisyenin Eğitim El Kİtabı/ Tuba ÖZDEMİR
Temel Optisyenlik/ Erdoğan ÖZDEMİR, Onur YARAR
|
6) |
Teorik: Satış Tekniklerinde İletişimin Yeri
Laboratuvar: Nilör çerçeve montajı ve nilör misinasının değişimi |
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri
OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ
Optik Refraksiyon Rehabilitasyon Temel Bilgiler/Türk oftalmoloji Derneği Eğitim Yayınları No:12
Temel Optisyenlik / Dr. Erdoğan Özdemir-Dr. Onur Yarar
VE Öğr. Gör. Ders Sunumu |
7) |
Tam Otomatik Makinelerin Kullanım Özellikleri
Huvitz, Nilör ve FASET matkabı |
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
8) |
Ara Sınavlar |
|
9) |
Teorik: Optisyenlikte Satış Simülasyonu
Laboratuvar: İstenen reçete ölçülerine göre otomatik kesici ve faset matkabı kullanarak faset çerçeve montajı yapma |
Öğr. Gör. Optik reçeteleri ile satış yapma
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
10) |
Teorik: Öğrenci Sunumları Değerlendirme
Laboratuvar: İstenen reçete ölçülerine göre faset çerçeve montajı |
Öğrenci sunum içeriği
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
11) |
Teroik: Öğrenci Sunumu Değerlendirme
Laboratuvar: Prograsif Camlar ve Montaj Teknikleri |
Temel Optisyenlik/ Erdoğan Özdemir /Güneş Tıp Kıtabevi
Öğrenci Sunum içeriği |
12) |
Teorik: Öğrenci sunumları Değerlendirme
Laboratuvar: Güneş gözlüğü montajı ve teknikleri |
Öğrenci sunum içeriği
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
13) |
Teorik: Öğrenci Sunumları Değerlendirme
Laboratuvar: İstenen reçete ölçülerine göre yakın gözlüğü/bifocal montajı yapma |
Öğrenci sunum içeriği
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
14) |
Teorik: Öğrenci Sunum Değerlendirmesi
Laboratuvar: Çerçevelerin tamiri ve bakımı |
Öğrenci sunum içeriği
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
15) |
Teorik: Öğrenci sunum değerlendirme
Laboratuvar: Öğrenci istediği bir çerçeve çeşidinde serbest montaj yapacak |
Öğrenci sunum içeriği
Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
16) |
Final Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
5 |
2) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
5 |
4) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. |
|
5) |
Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
5 |
6) |
Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. |
5 |
7) |
Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
8) |
Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. |
5 |
9) |
Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. |
|
10) |
Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. |
|
11) |
Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. |
|
12) |
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|
13) |
Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
14) |
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|