OPTİSYENLİK | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2017121012 | ||||||||
Ders İsmi: | Optisyenlik Uygulamaları I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. İlkay ALTUNSOY | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. İlkay ALTUNSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Optisyenlik-I dersinde öğrenilen teorik bilgileri pratikte laboratuvar koşullarında uygulamalı çalışarak temel teknikleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Gözlük camları çeşitleri ve özellikleri, gözlük çerçevesi çeşitleri, seçimi ve ayarları, diyoptri tanımı ve formülasyonu, gözlük camlarının tanınması ve ölçülmesi, manuel traşlama makinasında gözlük camı montajı, gözlük camı ölçümü, otomatik makineleri hakkında beceri kazandırır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Optisyenlik Laboratuvarı Kuralları Optik Aletler ve Makinelerin Tanıtılması | Öğretim Görevlisi Sunumu ve Anlatımı |
2) | Optik Camların Göz, El ve Nötralizasyon Yöntemleri Tanıma Yöntemleri | OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ Temel Optisyenlik/ Erdoğan Özdemir /Güneş Tıp Kıtabevi VE Öğr. Gör. ders notları |
3) | Sferometre Kullanımı ile Optik Camın Diyoptrisini Bulma | OPTİSYENİN EĞİTİM EL KİTABI/EDİTÖR: YRD.DOÇ.DR.TUBA ÖZDEMİR/NOBEL TIP KİTABEVLERİ Temel Optisyenlik/ Erdoğan Özdemir /Güneş Tıp Kıtabevi VE Öğr. Gör. ders notları |
4) | Fokometre ve Kısımlarının Tanıtılması ve Kullanım Aşamaları Sferik Cam Ölçümü | Optisyenliğe Giriş / Naz Esin Başkan Öğr. Gör. Ders notları |
5) | Fokometre ile Silindirik Cam Ölçümü ve Ax Yönü Belirleme I | Optisyenliğe Giriş/ Naz Esin Başkan Öğr. Gör. Ders notları |
6) | Fokometre ile Silindirik Cam Ölçümü ve Ax Yönü Belirleme II | Optisyenliğe Giriş/ Naz Esin Başkan Öğr. Gör. Ders notları |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Pupilla Ölçme Yöntemleri ve Pupillametre Kullanımı | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri Öğr. Gör. Ders Notları |
10) | Hg-Montaj Yüksekliği Ölçme Yöntemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
11) | Gözlük Çerçevesine Göre Şablon Çıkarma | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
12) | Manuel El Taşının Tanıtılması ve Kullanım Aşamaları | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
13) | Isıtıcı Kullanımı, Asetat Çerçeveye Cam Montaj Yöntemi | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
14) | Manuel El Taşında kemik Çerçeve Montajı-I | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
15) | Manuel El Taşında Kemik Çerçeve Montajı-II | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri Optisyenlik/ Derya Gemici, Atilla Yazıcıoğlu, Naz Esin Başkan, Nihal Bağcıoğlu Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
Diğer Kaynaklar: | Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri Optisyenlik/ Derya Gemici, Atilla Yazıcıoğlu, Naz Esin Başkan, Nihal Bağcıoğlu Gözlük Camlarının Montajı/Dr. Fatih Şen/ Güneş Tıp Kitabevleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |||||||||||||
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |||||||||||||
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | |||||||||||||
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |||||||||||||
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |||||||||||||
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |||||||||||||
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | |
5) | Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | 5 |
6) | Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | 5 |
7) | Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |
8) | Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. | 5 |
9) | Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir. | |
10) | Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir. | |
11) | Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir. | |
12) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
13) | Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
14) | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |