OPTİSYENLİK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2017111005
Ders İsmi: Temel Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Aslı ARSLAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere, temel matematik bilgisi ile matematik problemlerinin çözümü için uygulama becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Basit cebirsel ifadelerin, toplamanın, çıkartmanın, çarpımın ve bölmenin değerlendirilmesi, ayraçların basit cebirsel fraksiyonların/kesirlerin kullanımı; Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımları; Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, fraksiyonlar/kesirler ve ondalıklar, faktörler ve çarpanlar, ağırlıklar, ölçüler ve dönüştürme faktörleri, oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdeler, alanlar ve hacimler, kareler, küpler, kare ve küp kökleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan matematik ile ilgili materyalleri kullanarak problemleri analiz eder, değerlendirir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Teknik problemlerin çözümüne yönelik hesaplamalarını yapar.
2) Matematik bilimindeki kavramları, teorileri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirerek, karşılaşılan problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışmalar yapar, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
3) Karşılaştığı problemleri soyut düşünürek yorumlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Karşılaştığı problemlere analitik çözümler sunar.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
2) Rasyonel Sayılar Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
3) Bölme - Bölünebilme, EBOB - EKOK Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
4) Denklemler ve Eşitsizlikler Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
5) Mutlak Değer Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
6) Üslü İfadeler, Köklü İfadeler Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
7) Çarpanlara Ayırma Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
8) Ara Sınav - 1
9) Oran - Orantı, Yüzdeler Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
10) Doğruda Açılar Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
11) Üçgende Açılar Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
12) Üçgende Alan Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
13) Çokgenlerde Alan ve Hacim Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
14) Noktanın Analitik İncelenmesi Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
15) Doğrunun Analitik İncelenmesi Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara
16) Final Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer.
Diğer Kaynaklar: Tasarı Akademik Yayınları.(2019).DGS Konu Anlatımı. Kayhan Matbaacılık. ISBN:978-605-9697-73-6. Beylikdüzü/İstanbul
Başay,İ.B. ve Öztürk,M.(2019). Acil Matematik TYT Soru Bankası. Acil Yayınları. ISBN:978-605-673-927-9. Yeni Mahalle/Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

3

Program Kazanımları
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir.
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur.
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Optisyenlik uygulamaları ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 4
4) Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
5) Optisyenlik alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. 2
6) Optisyenlik ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. 4
7) Öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
8) Gözlüğün hazırlanması için gerekli ekipmanları, makine ve gereçlerini kullanma becerisine ve bunun için gerekli teknik bilgiye sahip olur. 3
9) Temel görme cihazlarının (gözlük, kontakt lens vb.) reçeteye göre seçimini yapar, kullanıcı için hazır hale getirir.
10) Miyopinin, hipermetropinin ve astigmatizmin düzeltilmesinde camların işlevini bilir.
11) Sağlıkta kalite, marka pazarlama stratejileri, optisyenlik işletmeliği konularında yeterli alt yapıya sahiptir.
12) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13) Optisyen olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
14) Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 20 2 40
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75