FİZYOTERAPİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2012211003 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Masaj Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Merve ALÖKTEN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; temel masaj bilgisini teorik ve pratik olarak öğrencilere vermek, sağlıklı kişilere masaj uygulamalarını yapabilecek yetkinliğe gelmek ve hastalık durumu uygulamalarında ise bir fizik tedavi hekim ya da fizyoterapist gözetiminde bu uygulamaları yapabilme becerisi kazanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin tanıtımı; Masajın etki mekanizmalarının aktarılması ve farklı masaj tipleri; Masajda dozaj ayarının tespiti, masajda farklı uygulama teknikleri, masajın endikasyonları ve kontraendikasyonları; Doğru pozisyonlama ve klasik masaja giriş; Sırt bölgesi için klasik masaj uygulamaları; Boyun bölgesi için klasik masaj uygulamaları; Karın bölgesi için klasik masaj uygulamaları; Omuz kuşağı, kol, önkol, el bileği, el ve parmaklar için klasik masaj uygulamaları; Kalça bölgesi, uyluk, baldır, ayak bileği, ayak ve parmaklarına klasik masaj uygulaması; Aromaterapi ve sporcu masajı hakkında bilgilerin aktarılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
2) | Masajın Etki Mekanizmaları ve Masaj Tipleri | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
3) | Masajın Dozajı, Masaj Uygulama Teknikleri, Endikasyonları ve Kontraendikasyonları | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
4) | Doğru Pozisyonlama ve Klasik Masaj Uygulamalarına Giriş | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
5) | Sırt Masajı | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
6) | Boyun Masajı | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
7) | Karın Masajı | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Üst Ekstremite Masajı-I | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
10) | Üst Ekstremite Masajı-II | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
11) | Alt Ekstremite Masajı-I | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
12) | Alt Ekstremite Masajı-II | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
13) | Sıkça Masaj Uygulaması Yapılan Klinik Durumlar | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
14) | Sıkça Masaj Uygulaması Yapılan Klinik Durumlar | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
15) | Sıkça Masaj Uygulaması Yapılan Klinik Durumlar | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | İnci Yüksel, Klasik Masaj Teknikleri, Hipokrat Kitabevi, 2020. Maureen Abson, Masaj Teknikleri, Çev. Demet Tekin, Hipokrat Kitabevi, 2019 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||
2) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
3) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |||||||||||||
4) Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||
6) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |||||||||||||
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |||||||||||||
8) Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | |||||||||||||
9) Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |||||||||||||
10) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |||||||||||||
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |||||||||||||
12) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | |||||||||||||
13) Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |||||||||||||
14) Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 5 |
2) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. | |
3) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
4) | Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 5 |
5) | Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. | 4 |
6) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | |
7) | Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | |
8) | Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. | 5 |
9) | Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. | |
10) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. | |
11) | Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. | |
12) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. | 2 |
13) | Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
14) | Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 178 |