Dersin Amacı: |
Bu ders kapsamında öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin son dönemi ve Türkiye Devleti’nin teşekkülünün tarihsel gelişimini; Türk Bağımsızlık Savaşı, Atatürk inkılâpları ve Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek; Türkiye ve Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devleti ile bölünmez bir bütünlük içinde Atatürk inkılâpları, ilkeleri ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda ulusal hedefler etrafında birleştirmek; Türk gençliğini Atatürkçü düşünce doğrultusunda yetiştirmek ve güçlendirmek amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
"İnkılap kavramı, Türk İnkılabına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri, Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları, Fikir Akımları, Birinci Dünya Savaşı, Mustafa Kemal’in Anadolu’ya geçişi ve Kongreler, Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı, Kurtuluş Savaşı, Dış politika, Mudanya Ateşkesi,
Lozan Konferansı ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin kuruluşu" |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Osmanlı Devleti’nin Gerileme Dönemi ve Yenileşme Çabaları |
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
2) |
Tanzimat’tan Meşrutiyet’e Osmanlı Devleti (1839-1876)
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
3) |
Savaş, Siyaset, Meşrutiyet ve II. Abdülhamid
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
4) |
II. Meşrutiyet Dönemi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
5) |
Avrupa’daki Gelişmeler ve Osmanlı Devleti
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
6) |
Birinci Dünya Savaşı’nda Türkiye
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
7) |
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Ermeni Meselesi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
8) |
VİZE SINAVI
|
|
9) |
Türk Milletinin Uluslararası Camia ile İmtihanı: Mondros Mütarekesi ve Uygulaması
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
10) |
QUİZ
|
|
11) |
I. TBMM’nin Yapısı ve Çalışmaları
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
12) |
Milli Mücadele’de Savaşlar ve Anlaşmalar
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
13) |
Osmanlı’nın Son Döneminden Cumhuriyete Ekonomi
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
14) |
Lozan Antlaşması ve Türkiye Sınırları
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
15) |
II. TBMM’nin Oluşumu ve Cumhuriyetin İlanı
|
Fahir Armaoğlu, "20. Yüzyıl Siyasi Tarihi", Kronik Yayınları, 30. baskı, 2022. |
16) |
FINAL SINAVI
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Armaoğlu, Fahir. 20. yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, 1991
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, C. I-II, ATAM, Ankara 2012.
Gencer, Ali İhsan - Sabahattin Özel, Türk İnkılap Tarihi, İstanbul 2008
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I-II, ed. Cezmi Eraslan, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fak. Notları
|
Diğer Kaynaklar: |
Barut, M. (2008). Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri. İstanbul: DER Yayınları. Zürcher, E. J. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İletişim Yayınları, İstanbul. Eroğlu, H. (1982). Türk İnkılap Tarihi. İstanbul. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|