AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey
QF-EHEA:Kısa Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ATS009
Ders İsmi: Gönüllük Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
1 2 2 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: Ders anlatımı (Öğrencilerin derse aktif katılımı sağlanmakta ve görsel anlatımdan yararlanılmaktadır).
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Duygu DENİZ
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin Sivil Toplum ve Gönüllülük konusunda kavramsal yeterlilik kazandırmak ve bir STK profesyoneli veya gönüllüsü olarak daha verimli olabilmek için izleyecekleri stratejik bilgileri kazandırmaktır. Bunun yanında Dünya'da ve Türkiye'de gelişmekte olan Sivil toplum örgütlerinin çalışmaları incelenecektir.
Dersin İçeriği: derste kısaca başta Gönüllülük çalışmaları ve Sivil tolum çalışmaları olmak üzere, günümüz dünyasında sivil toplum örgütlerin çalışma usul ve esaslarını, faaliyetlerini, tanıtım ve halkla ilişkiler bağlamında kendilerini topluma anlatabilmeleri ile ilgili stratejilerini göreceklerdir. bunların yanında çeşitli sivil toplum örgütlerinin kendi faaliyetlerini aktardıkları tecrübe paylaşımı olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Toplumsal duyarlık geliştirebilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Takım halinde çalışabilecektir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sivil toplum çalışmalarının güçlendirilmesine katkı sağlayacaktır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriği, önemi değerlendirme kriterleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi Gönüllülük ve sosyal sorumluluk kavramlarının açıklanması Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım
2) Temel gönüllülük alanları (Afet ve Acil Durum, Çevre, Eğitim, Kültür ve Turizm, Spor, Sağlık ve Sosyal Hizmetler) Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
3) Toplumda risk grupları ve gönüllülük Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
4) Kamu kurumları, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında gönüllü çalışmalara katılım Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
5) Dünyada ve Türkiye ’de uygulanan başarılı gönüllülük çalışmaları örneklerinin incelenmesi Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
6) Gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirmesi amacıyla genel proje yönetimi hakkında bilgi verilmesi Proje ekibi oluşturulması ve konu önerisin alınması Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
7) Öğrenci 7. Haftadan itibaren temel gönüllülük alanlarından yalnız birini (afet ve acil durum, çevre, eğitim, kültür ve turizm, spor, sağlık ve sosyal hizmetler) seçip, tüm saha uygulamalarını o alanda yapabilir Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
8) Ara sınav Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
9) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
10) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
11) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
12) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
13) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
14) Saha Uygulamaları Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.
15) Yapılan gönüllülük çalışmalarına ilişkin tecrübelerin sunumu Öğrencilerin geliştirdikleri ve tasarladıkları gönüllülük proje uygulamalarının sunumu Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr) Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık. Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye. Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara. Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC: National Dropout Prevention Center. Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226. Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı günlükler. İlköğretim Online, 15(3). Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and Theory, 1-6. Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers. Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: uluslararası ve ulasal kuruluşların güncel raporları
Diğer Kaynaklar: Genç Gönüllüler Platformu’nda yer alan doküman ve bilgilendirmeler (www.gonulluyuzbiz.gov.tr)
Aksoy, B., Çetin, T., Sönmez, Ö.F., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi
Yayıncılık.
Coşkun, H., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Anı Yayıncılık.
Coşkun Z.,S. (2012). Topluma Hizmet Uygulamalarının Öğretmen Adaylarının Değer Kazanımlarına
Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum, Türkiye.
Dinçer, F. Ç. (Yayına Hazırlayan) (2006). Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitim Fakülteleri ve Topluma
Hizmet İşlevi Çalıştayı, 41. Yıl. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları: 200, Ankara.
Duckenfıeld, M. & Wrıght, J. (Eds.) (1995). Pocket Guide to Service-Learning. Clemson, SC:
National Dropout Prevention Center.
Kamer, S. T., Kuzucu, K., (Ed.) (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Pegem Akademi Yayıncılık.
Küçükoğlu, A. (2012). Öğretmen eğitiminde topluma hizmet uygulamaları deneyimsel bir öğrenme
yaklaşımı. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 1(4), 214-226.
Küçükoğlu, A., Ozan, C., & Taşgın, A. (2016). Topluma hizmet uygulamaları dersinde yansıtıcı
günlükler. İlköğretim Online, 15(3).
Mikelić Preradović, N. (2017). Service-Learning. Encyclopedia of Educational Philosophy and
Theory, 1-6.
Speck, B.W., & Hoppe, L.S (2004). Service-Learning: History, Theory, and Issues. Praeger Publishers.
Şeker, A., (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Nobel Yayın Dağıtım.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir.
3) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır.
4) Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
5) Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir.
6) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
7) Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
8) Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır.
9) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır.
10) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir.
11) Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir.
12) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir.
13) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
14) Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 10 150
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 2 10
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 169