| AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| 2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
||
| Ders Kodu: | ADS009 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Protetik Diş Tedavisinde Klinik Yardımcılığı | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nurten Zümra BIYIK | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): | |||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Öğrencilere sabit veya hareketli protez yapımlarında klinik yardımcılığını ve prosedürleri öğretmek amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği: | Sabit ve hareketli protez yapım aşamaları ve kullanılan maddeler, sterilizasyon. Klinik ve teknisyen arasında bağlantı kurma ve ölçüm teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Protetik tedavide kullanılan aletler | |
| 2) | Protetik tedavide kullanılan ölçü kaşığı çeşitleri | |
| 3) | Sabit protezler | |
| 4) | Sabit protezler | |
| 5) | Hareketli protezler | |
| 6) | Hareketli protezler | |
| 7) | Protezlerin yapım sürecinde dental asistanın rolü | |
| 8) | Ara sınavlar | |
| 9) | Çene-Yüz protezleri | |
| 10) | İmplant üstü hareketli yapımında asistanın rolü | |
| 11) | Protezlerde hasta bilgilendirmesi | |
| 12) | Protezlerde hasta bilgilendirmesi | |
| 13) | Protez kliniğinde sterilizasyon | |
| 14) | Dental asistan ve dental laboratuar iletişimi | |
| 15) | Dental asistan ve dental laboratuar iletişimi | |
| 16) | Final Sınavları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
| Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||
| 1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
| 2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||||||||||||
| 4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||||||||||||
| 5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
| 6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |||||||||||||||
| 7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
| 8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||||
| 9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||||||||||||
| 10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
| 11) Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan temel klinik araç-gereçleri tanır, sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerini uygular ve ilgili enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışır. | |||||||||||||||
| 12) Diş hekimi tarafından yürütülen klinik uygulamalarda; hasta hazırlığı, ağız içi görüntüleme, ölçü alma, kayıt tutma ve tedavi sırasında gereken destek prosedürlerini doğru ve güvenli şekilde uygular. | |||||||||||||||
| 13) Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | |||||||||||||||
| 13) Protez, restoratif işlemler, radyolojik görüntüleme, periodontal bakım gibi alanlara yönelik yardımcı klinik uygulamaları ilgili mevzuat, etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||||
| 14) Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar | |||||||||||||||
| 14) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanılan klinik ve radyolojik verileri gizlilik, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda kaydeder, saklar ve gerektiğinde uygun biçimde paylaşır. | |||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
| 2) | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 3) | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
| 4) | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| 5) | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
| 6) | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| 7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| 8) | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| 9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| 10) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| 11) | Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan temel klinik araç-gereçleri tanır, sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerini uygular ve ilgili enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışır. | |
| 12) | Diş hekimi tarafından yürütülen klinik uygulamalarda; hasta hazırlığı, ağız içi görüntüleme, ölçü alma, kayıt tutma ve tedavi sırasında gereken destek prosedürlerini doğru ve güvenli şekilde uygular. | |
| 13) | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | |
| 13) | Protez, restoratif işlemler, radyolojik görüntüleme, periodontal bakım gibi alanlara yönelik yardımcı klinik uygulamaları ilgili mevzuat, etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |
| 14) | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar | |
| 14) | Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanılan klinik ve radyolojik verileri gizlilik, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda kaydeder, saklar ve gerektiğinde uygun biçimde paylaşır. |
| Anlatım | |
| Beyin fırtınası /Altı şapka | |
| Ders | |
| Problem Çözme | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||