| AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
| ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
|
| Ders Kodu: | ADS006 | ||||||||||
| Ders İsmi: | Ortodontide Klinik Yardımcılığı | ||||||||||
| Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
| Ders Koşulu: | |||||||||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
| Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
| Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
| Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Nurten Zümra BIYIK | ||||||||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Ayşe KARKAÇ |
||||||||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Ortodontik tedavi yapılan klinikte tedavi malzemelerinin hazırlanması ve kullanıma hazır halde tutulmasını, sterilizasyon ve dezenfeksiyonunun yapılması, hasta muayenesi, radyografik görüntü alınması, hastanın fotoğraflaması ve tedavi esnasında diş tabibine yardımcı olabilecek teorik bilgiye sahip olma ve uygulama becerisini geliştirme. |
| Dersin İçeriği: | Ortodontiye giriş ve tanımı. Ortodontinin amaçları. Ortodontide tanı yöntemleri. Ortodontik tedavi hedefleri. Anamnez, ortodontik modeller, ortodontik fotoğraflar, ortodontide kullanılan radyografiler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | ORTODONTİYE GİRİŞ VE ORTODONTİNİN TANIMI | |
| 2) | ORTODONTİDE NORMAL KAVRAMI VE FONKSİYONEL ANATOMİ | |
| 3) | ORTODONTİK MALOKLUZYONLAR | |
| 4) | ORTODONTİK MALOKLUZYONLAR 2 | |
| 5) | ORTODONTİDE TEŞHİS VE TANI | |
| 6) | ORTODONTİK TEDAVİLER | |
| 7) | HAREKETLİ APAREYLER | |
| 8) | Ara Sınavlar | |
| 9) | SABİT ORTODONTİK TEDAVİLER | |
| 10) | ORTODONTİDE KULLANILAN MALZEMELER | |
| 11) | ORTODONTİK TEDAVİLER VE KLİNİK HAZIRLIĞI | |
| 12) | ORTODONTİK TEDAVİLER VE KLİNİK HAZIRLIĞI 2 | |
| 13) | RADYOGRAFİ | |
| 14) | FOTOĞRAFLAMA | |
| 15) | ORTODONTİDE STERİLİZASYON VE DEZENFEKSİYON | |
| 16) | Final Sınavları |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
| Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
6 |
2 |
5 |
7 |
8 |
|||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||||
| 1) Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||
| 2) İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 3) Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |||||||||||||||
| 4) Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |||||||||||||||
| 5) Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
| 6) Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |||||||||||||||
| 7) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |||||||||||||||
| 8) Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |||||||||||||||
| 9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |||||||||||||||
| 10) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
| 11) Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan temel klinik araç-gereçleri tanır, sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerini uygular ve ilgili enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışır. | |||||||||||||||
| 12) Diş hekimi tarafından yürütülen klinik uygulamalarda; hasta hazırlığı, ağız içi görüntüleme, ölçü alma, kayıt tutma ve tedavi sırasında gereken destek prosedürlerini doğru ve güvenli şekilde uygular. | |||||||||||||||
| 13) Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | |||||||||||||||
| 13) Protez, restoratif işlemler, radyolojik görüntüleme, periodontal bakım gibi alanlara yönelik yardımcı klinik uygulamaları ilgili mevzuat, etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |||||||||||||||
| 14) Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar | |||||||||||||||
| 14) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanılan klinik ve radyolojik verileri gizlilik, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda kaydeder, saklar ve gerektiğinde uygun biçimde paylaşır. | |||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
| 2) | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
| 3) | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | |
| 4) | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | |
| 5) | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | |
| 6) | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | |
| 7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| 8) | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | |
| 9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | |
| 10) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| 11) | Ağız ve diş sağlığı alanında kullanılan temel klinik araç-gereçleri tanır, sterilizasyon–dezenfeksiyon süreçlerini uygular ve ilgili enfeksiyon kontrol protokollerine uygun çalışır. | |
| 12) | Diş hekimi tarafından yürütülen klinik uygulamalarda; hasta hazırlığı, ağız içi görüntüleme, ölçü alma, kayıt tutma ve tedavi sırasında gereken destek prosedürlerini doğru ve güvenli şekilde uygular. | |
| 13) | Acil sağlık hizmetlerinin sunumunda kendinin, hastanın ve olay yerinin güvenliğini sağlar ve yönetir. | |
| 13) | Protez, restoratif işlemler, radyolojik görüntüleme, periodontal bakım gibi alanlara yönelik yardımcı klinik uygulamaları ilgili mevzuat, etik kurallar ve mesleki standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | |
| 14) | Acil sağlık hizmetlerine yönelik yasal mevzuatları açıklar | |
| 14) | Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinde kullanılan klinik ve radyolojik verileri gizlilik, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda kaydeder, saklar ve gerektiğinde uygun biçimde paylaşır. |
| Anlatım | |
| Ders | |
| Soru cevap/ Tartışma |
| Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 60 | ||