AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO005 | ||||||||
Ders İsmi: | Hasta Psikolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi LEMAN KUTLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi LEMAN KUTLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrencilerin çalıştıkları sürece hastalarla empati kurarak, iletişimi güçlendirme ve hasta davranışlarının nedenlerini anlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Ders hastalık ve sağlığın tanımlarını, hasta davranışlarının nedenlerini anlama, hastalarda gözlenen tepkiler, ekibin bir üyesi olarak hastalarla nasıl ilişki kurulacağı ve sosyal destek verme yolları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | Hastalık ve Sağlık | |
3) | Hasta Davranışlarının Nedenleri | |
4) | Acil Hastalarda Gözlenen Tepkiler-I | |
5) | Acil Hastalarda Gözlenen Tepkiler-II | |
6) | Acil Hastalarda Sağlık Personelinin Yaklaşımı-I | |
7) | Acil Hastalarda Sağlık Personelinin Yaklaşımı-II | |
8) | Ara Sınavlar | |
9) | Kronik Hastalıklarda Hasta Psikolojisi | |
10) | Kronik Hastalıklarda Ekip İçi İletişim | |
11) | Kronik Hastalıklarda Hastaya Yaklaşım | |
12) | Hayata Sosyal Destek Verme Yolları | |
13) | Kronik Hastalıkla Mücadele Eden Hastalarda Gözlenen Tepkiler | |
14) | Vaka Tartışması | |
15) | Vaka Tartışması | |
16) | Final Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir. / Course notes are given by lecturer. |
Diğer Kaynaklar: | Yok / None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
2 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |