Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ: Dersin Amaçları, Ders Kazanımları, Syllabus, Dersin gereklilikleri
Çağdaş İngiliz Tiyatrosuna Giriş- Genel Özellikler |
YOK |
2) |
Harold Pinter's "The Homecoming" (1964) |
Okuma Ödevi:
Harold Pinter's "The Homecoming" (1964) |
3) |
Politik Tiyatro (1960 ve 1970'li yıllar): Edward Bond'un "Saved" oyunu |
Okuma Ödevi: Edward Bond'un "Saved" oyunu |
4) |
Edward Bond's "Saved" (Devam) |
Edward Bond's "Saved" (Devam) |
5) |
Entelektüel Drama: Tom Stoppard'ın "Rosencrantz and Guildenstern Are Dead" oyunu |
Okuma Ödevi: Tom Stoppard'ın "Rosencrantz and Guildenstern Are Dead" oyunu |
6) |
Önceki haftanın devamı |
|
7) |
FEMİNİST DRAMA (GİRİŞ)
Genel değerlendirme, Özetleme, Arasınav için hazırlık |
Tüm metinlerin ve ders notlarının gözden geçirilmesi |
8) |
Vize Haftası |
Assigned Plays |
9) |
Feminist Drama
Caryl Churchill- "Top Girls" |
Caryl Churchill- Top Girls |
10) |
In-Your-Face Theatre
Sarah Kane, "4.48 Psychosis" |
Sarah Kane, "4.48 Psychosis" |
11) |
Devam-Sarah Kane |
Devam-Sarah Kane |
12) |
Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) |
Marina Carr, "By the Bog of Cats" (1998) |
13) |
POSTDRAMATIC THEATRE
Martin Crimp, "Attempts on her Life" (2007) |
Martin Crimp, "Attempts on her Life" |
14) |
Tüm konuların ana hatlarıyla özetlenmesi/ Soru-Cevap |
- |
15) |
FİNAL SINAVLARI |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
"Twentieth Century British Drama". John Smart. Cambridge Up., 2001.
Dominic Shellard, "British Theatre Since the War", Yale University Press, 1999.
Michael Billington, "State of the Nation", Faber (2007).
Nadine Holdsworth, Mary Luckhurst. "A Concise Companion to Contemporary British and Irish Drama". Wiley-Blackwellş 2007. |
Diğer Kaynaklar: |
"Twentieth Century British Drama". John Smart. Cambridge Up., 2001.
Dominic Shellard, "British Theatre Since the War", Yale University Press, 1999.
Michael Billington, "State of the Nation", Faber (2007).
Nadine Holdsworth, Mary Luckhurst. "A Concise Companion to Contemporary British and Irish Drama". Wiley-Blackwellş 2007. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir. |
5 |
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın yazınsal türleri, akımları, terminolojisi ve temel kavramları konusunda güncel bilgiye sahiptir. |
5 |
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanı bilgilerine sahiptir. |
5 |
4) |
İngiliz dilinin etimolojisini, morfolojisini, yazılı ve sözel kullanım işlevlerini akademik ve mesleki ortamlarda etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
3 |
5) |
Çeşitli metin türlerini İngilizce’den Türkçe’ye ve Türkçe’den İngilizce’ye çevirmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriye sahip olma. |
2 |
6) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi geliştirir. |
5 |
7) |
Kültürlerarası bakış açısı geliştirerek kendi toplumuna, edebiyatına, kültürüne ve farklı kültürlerin edebiyat metinlerine önyargısız yaklaşma bilincine sahiptir. |
5 |
8) |
İkinci bir Avrupa dilinde (İspanyolca) B2 düzeyinde bilgi sahibidir ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanır |
|
9) |
Kişisel, mesleki ve toplumsal yaşamda etik değerlerin önemi konusunda farkındalık geliştirir. |
5 |
10) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik becerilerini kullanarak disiplinlerarası yaklaşımla akademik araştırma yapmak için gerekli verileri toplar, yorumlar ve süreç içinde karşılaşılan sorunları çözerek elde ettiği sonuçları ulusal veya uluslararası akademik ve mesleki ortamlarda paylaşır. |
5 |
11) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. |
4 |
12) |
Grup çalışmalarında lider veya grup üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
13) |
Yaşam-boyu öğrenmeye karşı olumlu bir tavır geliştirir. |
5 |
14) |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal adalet, kültürel mirasları ve çevreyi koruma gibi temel evrensel değerler karşısında önyargısız, duyarlı, adil ve saygılı bir tutum geliştirir. |
5 |