EBELİK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
4 | 240 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | EBE018 | ||||||||||
Ders İsmi: | Transkültürel Ebelik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Leman KUTLU | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | "Ebelik öğrencilerinin , ebelik uygulamaları, bakım uygulamalarında kültürel özelliklerin önemini kavramaları ve uygulamalarında dikkate almalarını kapsamak. " |
Dersin İçeriği: | Bu ders, transkültürel bakım kavramı, insan ve kültür, transkültürel bakımın din, göç, kadın, gebe, sağlık uygulamaları, cinsellik, üreme sağlığı, prenatal ve postnatal dönem açısından önemi konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Transkültürel Bakım kavramı | |
2) | İnsan ve Kültürel Yapı | |
3) | Sağlık ve Hastalığın Kültürler üzerindeki etkisi | |
4) | Sağlık ve Hastalığın Kültürler üzerindeki etkisi | |
5) | Transkültürel Bakım, Din ve Sağlık İlişkisi | |
6) | Transkültürel Bakım, Göç ve Sağlık İlişkisi | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Transkültürel Bakım, Beslenme ve Sağlık İlişkisi | |
9) | Transkültürel Sağlık Uygulamaları ve Kadın | |
10) | Kültürlerarası İletişim, Kronik Hastalıklarda Kültürel Yaklaşım | |
11) | Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşım | |
12) | Ruh Sağlığında Kültürel Yaklaşım | |
13) | Üreme Sağlığında Kültürel Yaklaşım | |
14) | Transkültürel Bakım, Cinsellik ve Sağlık İlişkisi | |
15) | Prenatal ve Postnatal Dönemde Kültürel Yaklaşım | |
16) | Transkültürel Bakım, Gebelik ve Sağlık İlişkisi |
Ders Notları / Kitaplar: | "Leininger's Transcultural Nursing: Concepts, Theories, Research & Practice, Fourth Edition 4th Edition by Marilyn McFarland (Author), Hiba Wehbe-Alamah (Author) KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİK (2014), Editörler: Prof. Dr. Ümit SEVİĞ, Doç.Dr. Gülbu TANRIVERDİ " |
Diğer Kaynaklar: | "Leininger's Transcultural Nursing: Concepts, Theories, Research & Practice, Fourth Edition 4th Edition by Marilyn McFarland (Author), Hiba Wehbe-Alamah (Author) KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİK (2014), Editörler: Prof. Dr. Ümit SEVİĞ, Doç.Dr. Gülbu TANRIVERDİ " |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | ||||||||||
2) Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
3) Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | ||||||||||
4) Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
5) Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | ||||||||||
6) Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||
7) Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | ||||||||||
8) Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | ||||||||||
9) Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | ||||||||||
10) Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | ||||||||||
11) Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik disiplini ile ilgili rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | 5 |
2) | Ebelik uygulamalarında sorunları saptama, tanımlama, karar verme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerisine sahiptir ve bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | 2 |
3) | Gebelik, doğum, doğum sonrası kadın ve yenidoğanın bakımı ile ilgili sorunları anlama, yorumlama ve bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözme becerisine sahiptir. | 4 |
4) | Bireysel olarak disiplin içinde ve disiplinler arası güçlü iletişim ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 4 |
5) | Eğitim programında en az iki alan dışı ders alır. | 4 |
6) | Ebelik mesleği ile ilgili güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | 4 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir | 4 |
8) | Bireysel ve mesleki gelişimde bilimsel ve sosyal projelerde görev alır , bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | 4 |
9) | Ebelik disiplini ile ilgili çalışma tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisine sahiptir. | 4 |
10) | Ebelik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyuttaki etkileri ve hukuksal sonuçlarının farkındadır. | 4 |
11) | Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek hak temelli ve birey merkezli bakım sunar. | 4 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ödevler | 1 | 5 |
Ara Juri | 1 | 10 |
Final | 1 | 30 |
Toplam İş Yükü | 93 |