Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere çağdaş hemşirelik felsefesi, evrensel meslek etiği, ilke ve değerler doğrultusunda, hemşirelik bakımının gerçekleştirilmesinde hemşirelik süreci yöntemine ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırarak; birey, aile ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesi, hastalık halinde iyileştirilmesi ve rehabilitasyonuna yönelik hemşirelik mesleğinin önemini rol ve sorumluluklarını kavrayan, eleştirel düşünme ve doğru karar verme becerisine sahip hemşireler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği: |
Hemşirelik mesleğinin ve hemşirelik eğitiminin tarihsel gelişim sürecini, hemşirelik felsefesini, hemşirenin sağlık bakım sistemi içerisindeki yerini, rol ve işlevlerini, temel hemşirelik kavram ve kuramlarını, bu kuramlar doğrultusunda, sağlıklı/hasta bireyin bakımı ile ilgili ilke ve uygulamalara ilişkin bilgi ve becerileri içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı, hemşireliğin doğası, bir meslek
olarak hemşirelik, Hemşireliğin tarihçesi, Sağlık
bakım sisteminde hemşireliğin yeri
|
okuma-araştırma |
2) |
Hemşirelikte temel kavramlar; İnsan, Çevre. |
okuma -araştırma |
3) |
Hemşirelikte temel kavramlar:Sağlık-Hastalık, Hemşirelik |
okuma-araştırma |
4) |
Değer ve inançların oluşumu, hemşirelikte değerler |
okuma-araştırma |
5) |
Hemşirelik felsefesi, hemşirelikte felsefesi görüşler ve bakıma yansımaları |
Okuma-araştırma
|
6) |
Hemşirelik model ve kuramları |
Okuma-araştırma |
7) |
Ara sınav |
Okuma-araştırma |
8) |
Roper, Logan ve Tierney'in hemşirelik modeli (yaşam modeli) |
Okuma-araştırma |
9) |
Karar verme süreci/eleştirel düşünme |
okuma- araştırma |
10) |
Hemşirelik süreci ve aşamaları; Tanılama |
okuma-araştırma |
11) |
Hemşirelik süreci aşamaları; Planlama |
Okuma-araştırma |
12) |
Hemşirelik süreci aşamaları; uygulama-değerlendirme, kayıt ve rapor etme |
Okuma-araştırma |
13) |
Hemşirelikte bakım planı, öğrenci vaka çalışması |
Okuma-araştırma |
14) |
Hasta güvenliği, asepsi, antisepsi |
okuma-araştırma |
15) |
Vital bulgular |
okuma-araştırma |
16) |
Final Sınav |
Okuma-araştırma |
Ders Notları / Kitaplar: |
Aştı TA, Karadağ A.(Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011.
Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık, Ankara, 2010.
Sabuncu N, Ay F.(Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010.
Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Mosby Year Book Inc., Philedelphia, 2009.
|
Diğer Kaynaklar: |
Aştı TA, Karadağ A.(Ed.) Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2011.
Babadağ K. Hemşirelik ve Değerler. Alter Yayıncılık, Ankara, 2010.
Sabuncu N, Ay F.(Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010.
Potter PA, Perry AG. Fundamentals of Nursing. 7th Ed., Mosby Year Book Inc., Philedelphia, 2009.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir. |
5 |
2) |
Hemşirelik ile ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşır ve kullanır. |
|
3) |
Hemşirelik bakımını; birey, aile ve toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlıktan sapma durumlarında, bütüncül yaklaşımla kanıta dayalı olarak gerçekleştirir. |
|
4) |
Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
5) |
Hemşirelik uygulamalarında; bilişim, teknoloji ve yenilikçi yaklaşımları kullanır. |
4 |
6) |
Birey/aile/toplum ve sağlık bakım ekibi üyeleriyle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır. |
4 |
7) |
Hemşirelik alanına ilişkin bilimsel araştırma, proje ve etkinliklerde sorumluluk alır. |
5 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
5 |
9) |
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanır. |
3 |
10) |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki ve bireysel gelişimini sürdürür. |
3 |